Flutter’da ses dosyalarını oynatmak için çeşitli paketler mevcuttur, ancak en popüler ve yaygın kullanılanlardan biri audioplayers paketidir. Bu paket, yerel müzik dosyalarını, uzaktan URL’lerden ses akışlarını oynatmayı ve çeşitli kontrol özellikleri sunmayı destekler.

Audioplayers Paketini Kullanmaya Başlama

Adım 1: Paketi Projeye Ekleme

audioplayers paketini projenize dahil etmek için pubspec.yaml dosyanıza aşağıdaki bağımlılığı ekleyin:

Audioplayers Kullanarak Ses Oynatma

Paketi projenize dahil ettikten sonra, ses dosyalarını oynatmak için AudioPlayer sınıfını kullanabilirsiniz. Aşağıdaki örnek basit bir kullanımı göstermektedir:

import 'package:flutter/material.dart';
import 'package:audioplayers/audioplayers.dart';

void main() => runApp(MyApp());

class MyApp extends StatefulWidget {
  @override
  _MyAppState createState() => _MyAppState();
}

class _MyAppState extends State<MyApp> {
  final audioPlayer = AudioPlayer();
  bool isPlaying = false;

  @override
  void initState() {
    super.initState();
    audioPlayer.onPlayerStateChanged.listen((state) {
      setState(() {
        isPlaying = state == PlayerState.PLAYING;
      });
    });
  }

  void _togglePlay() {
    if (isPlaying) {
      audioPlayer.pause();
    } else {
      // Burada bir URL veya yerel dosya yolu kullanabilirsiniz
      audioPlayer.play('https://www.example.com/some_audio.mp3');
    }
  }

  @override
  Widget build(BuildContext context) {
    return MaterialApp(
      home: Scaffold(
        appBar: AppBar(
          title: Text('AudioPlayer Demo'),
        ),
        body: Center(
          child: IconButton(
            icon: Icon(isPlaying ? Icons.pause : Icons.play_arrow),
            onPressed: _togglePlay,
          ),
        ),
      ),
    );
  }
}
Haziran 30, 2023

SliverAppBar Nedir?

YORUMLAR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir